Meet Our Food Expert

Making informed and mindful food choices

We’re dedicated to providing our customers with more delicious menu options, starting with the ingredients we use to make them. That’s why we involve food experts, like Our SuppliersOur Chefs, and Our Registered Dietitian Nutritionists, who lead us in staying food-forward, keeping ingredients and nutrition in mind. Meet the team and learn about their favorite ingredients and nutrition initiatives.

Nicolletta Ntorzi

MS, RD, CDN

Clinical Dietician - Nutrinionst

As a mom and registered dietitian nutritionist, I’m proud to have contributed to McDonald’s Happy Meal® developments such as the reformulation of the Fat Free Chocolate Milk Jug, choice of sides (Cuties® and Yoplait Go-GURT Low Fat Strawberry Yogurt), and inclusion of kids fries (110 calories).

 

Η McDonald’s Κύπρου διοργάνωσε Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Γονέων, στο πλαίσιο του McDonald’s Kids Football Programme, το οποίο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 9 Ιανουαρίου 2020.
Οι γονείς είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ομιλία με τίτλο «Μεγαλώνοντας υγιή παιδιά» και να υποβάλουν εύστοχες ερωτήσεις που έδωσαν αφορμή για συζήτηση στο τέλος.
Στόχος αυτής της ομιλίας ήταν να μάθουν οι γονείς τις διατροφικές ομάδες (δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, κρέας, πουλερικά, αυγά, όσπρια, γαλακτοκομικά, λίπη και γλυκά) και ποια τρόφιμα ανήκουν στην κάθε μία, καθώς και να μπορούν να υπολογίζουν -με βάση τα ισοδύναμα- τις ποσότητες φαγητών που χρειάζονται τα παιδιά τους, ανάλογα με την ηλικία και τη σωματική τους δραστηριότητα.
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ο γονιός να είναι το καλό παράδειγμα για τα παιδιά του, έτσι ώστε αυτά να μπορούν να τον μιμηθούν και να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.
Επιπρόσθετα, το είδος του γονιού είναι το κύριο κλειδί στη μάθηση του παιδιού για ένα υγιεινό τρόπο ζωής. Υπάρχουν τρία είδη γονιών:
 
Ανεκτικός: «Φάε ό,τι θες». Έμμεσα κάνει τα παιδιά να διαλέγουν τροφές χαμηλές σε θρεπτικές αξίες και πλούσιες σε ζάχαρη και λιπαρά.
Απόλυτος: «Φάε ό,τι σου λέω, αλλιώς...». Συνήθως χρησιμοποιεί το φαγητό ως επιβράβευση ή τιμωρία. Ο τρόπος αυτός μπορεί να λειτουργήσει ως μπούμεραγκ και τα παιδιά να ψάχνουν να καταναλώσουν το «απαγορευμένο» φαγητό.
Επιτακτικός: Βρίσκεται κάπου στη μέση των προηγούμενων και συνήθως μέσα από διαλόγους, συζητήσεις, διαπραγματεύσεις, συμβιβασμούς και ερωτήσεις καθοδηγεί τα παιδιά του να κάνουν από μόνα τους σωστές επιλογές.
Σε αυτή την ομιλία δόθηκαν συμβουλές με παραδείγματα για το πώς μπορεί ο γονιός να γίνει το είδος επιτακτικού γονιού, έτσι ώστε να βοηθήσει το παιδί του να κάνει από μόνο του σωστές διατροφικές επιλογές.
Έγινε αναφορά και στο γεγονός ότι τα πολλά όρια και απαγορεύσεις σίγουρα θα φέρουν ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Έτσι τα παιδιά μπορούν να έχουν ένα «cheat day» μέσα στην εβδομάδα και να επιλέξουν να καταναλώσουν κάτι σε ταχυφαγεία και γλυκά. Αυτό θα τα κάνει να μην ψάχνουν μη υγιεινά τρόφιμα και γλυκά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
Στο τέλος της ομιλίας δόθηκε χρόνος για ερωτήσεις, όπου οι γονείς είχαν την ευκαιρία να ακούσουν απαντήσεις σε διατροφικά θέματα που τους απασχολούν. Μερικές ερωτήσεις που έγιναν ήταν:
«Πώς μπορώ να πείσω το παιδί μου να τρώει λαχανικά, χωρίς να του δίνω για αντάλλαγμα γλυκό ή κάποιο άλλο φαγητό που του αρέσει;»
Δεν πρέπει να επιβραβεύετε ή να τιμωρείτε με το φαγητό. Μπορείτε όμως να δώσετε άλλα κίνητρα στο παιδί για να δοκιμάσει κάτι που δεν του αρέσει. Για παράδειγμα «αν φας τις μελιτζάνες σου, μπορούμε να πάμε βόλτα στο πάρκο». Τα παιδιά μαθαίνουν τις προτιμήσεις των τροφών μέσω επαναλαμβανόμενης έκθεσης σε νέα τρόφιμα. Απαιτείται η έκθεσή τους στο νέο τρόφιμο, τουλάχιστον 8-10 φορές, για να το δεχτούν και να αναπτύξουν μία προτίμηση προς αυτό. Η αποδοχή των τροφίμων από τα παιδιά, κυρίως των μικρών παιδιών, ακολουθεί το παράδειγμα τον γoνιών αλλά και των μεγαλύτερων αδερφιών.
«Πώς μπορώ να κάνω τα παιδιά μου να δοκιμάζουν καινούργιες γεύσεις και να μη ζητούν τα ίδια και τα ίδια φαγητά;»
Αντί να μαγειρεύετε όλο τα ίδια και τα ίδια, δοκιμάστε τουλάχιστον 1 φορά το μήνα να ετοιμάσετε ένα γεύμα από διεθνή κουζίνα. Αφήστε το παιδί σας να επιλέξει μία χώρα και δοκιμάστε να φτιάξετε ένα φαγητό από αυτή, μαθαίνοντας ταυτόχρονα και ορισμένες πληροφορίες από τον πολιτισμό της. Έτσι τα παιδιά αποκτούν γενικές γνώσεις και δοκιμάζουν νέες γεύσεις κάθε φορά που θέλουν να φάνε. Βάλτε στα παιδιά σας μικρές ποσότητες για να δοκιμάσουν και να ζητήσουν από μόνα τους, αν θέλουν περισσότερο.
«Πώς μπορώ να κάνω τα παιδιά μου να τρώνε περισσότερα λαχανικά;»
Εκτός από τη σαλάτα που πρέπει να υπάρχει απαραίτητα σε κάθε γεύμα, μπορούμε να «κρύψουμε» λαχανικά στο φαγητό. Για παράδειγμα, μπορούμε να κάνουμε σάλτσα ντομάτας με λαχανικά (καρότο, κολοκυθάκι, κρεμμύδι, μπιζέλι κ.ά.) και να τη χρησιμοποιήσουμε σε όλα μας τα φαγητά, όπως μακαρόνια, κιμά, πίτσα κ.λπ. Μπορούμε να κόψουμε διάφορα λαχανικά σε λωρίδες και να κάνουμε σάλτσα από γιαούρτι, για να βουτούν μέσα τα λαχανικά τους. Ακόμη και μικρά παιδιά μπορούν να βοηθήσουν στην ετοιμασία του φαγητού. Έρευνες έδειξαν ότι παιδιά που βοηθούν στην κουζίνα τείνουν να τρώνε πιο υγιεινά και να δοκιμάζουν περισσότερα λαχανικά, συγκριτικά με παιδιά που δεν συμμετέχουν. Επίσης, η αυξημένη συχνότητα οικογενειακών γευμάτων, σχετίζεται με χαμηλότερη κατανάλωση τηγανητών φαγητών και μεγαλύτερη κατανάλωση λαχανικών, ακόμη και σε γεύματα εκτός σπιτιού.
«Το παιδί μου θέλει συνεχώς να τσιμπολογάει κάτι. Πώς μπορώ να το βελτιώσω;»
Τα παιδιά που τρώνε συστηματικά ένα υγιεινό πρωινό, τείνουν να έχουν καλύτερο έλεγχο σωματικού βάρους, τρώνε λιγότερα λιπαρά καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας και «τσιμπολογούν» λιγότερο. Αντί το παιδί να ανοίγει τα ντουλάπια ή το ψυγείο και να παίρνει ό,τι θέλει, δοκιμάστε να ονομάσετε ένα ράφι του ψυγείου σας ως «σνακ» και να βάλετε ατομικά γιαουρτάκια, κομμένα φρούτα και λαχανικά, καθώς και τυράκια χαμηλά σε λιπαρά. Επίσης, πάρτε ένα μπολ στο ντουλάπι και βάλτε ατομικές συσκευασίες δημητριακών, μπισκοτάκια με χαμηλή ζάχαρη και μειωμένα λιπαρά και αποξηραμένα φρούτα. Πρέπει όμως να θέσετε όρια και περιορισμούς για να μην ανοιγοκλείνουν συνεχώς το ντουλάπι και το ψυγείο.